fbpx

Je werkt al een tijdje als fotograaf, coach of virtueel assistent en hebt via-via je al wat opdrachten gekregen. Je hebt jouw baan in loondienst opgezegd en een website gemaakt. Nu is het tijd voor meer opdrachten! Maar dat gaat helaas niet zoals je had verwacht. De bezoekersaantallen stijgen niet en de opdrachten stromen niet binnen. Dat is niet hoe jij het had voorgesteld. Alle moeite gedaan voor een mooie website en nu werkt het niet. Hoe kan dit?

Ik zal het je uitleggen. Het opzetten van een succesvolle website die werkt als een marketingmachine is meer dan alleen een website maken. Het is geen visitekaartje, waar je niks meer aan doet als het gedrukt is. Nee, jouw website heeft aandacht nodig! Bezoekers komen er niet uit zichzelf. Je zult iets moeten doen om die bezoekers naar jouw website te trekken, ze te binden en uiteindelijk jouw product/dienst te laten kopen.

Om een succesvolle website te krijgen heb ik een 12-stappenplan ontwikkeld. Met deze 12 stappen wordt ook jouw website succesvol en zorg je voor een stroom aan bezoekers die iets van je willen! De 12 stappen kun je allemaal afzonderlijk van elkaar doorlopen maar het uiteindelijk kruisen alle wegen elkaar en is het een complete route naar een succesvolle website.

Deze 12 stappen zijn tevens de 12 modules van onze trainingen:

Content
Zorg ervoor dat je content maakt waar jouw doelgroep op zit te wachten! Content die waardevol is voor jouw potentiële klanten. Maak keuze uit de vormen van content waar je gebruik van maakt en kies niet voor alle social media kanalen! Content marketing is een van de belangrijkste pijlers voor een succesvolle website. Het is de basis, de wandelschoenen voor jouw looproute.

Branding & Storytelling
Een consistente uitstraling is cruciaal als je wilt dat mensen je herkennen! Straal uit waar jij voor staat! Maar hoe doe je dat? Ook jouw verhaal vertellen (storytelling) op de juiste manier mag vandaag de dag niet ontbreken als jij een succesvolle online business wilt hebben. En ja, iedereen heeft een verhaal te vertellen. Ook als je net start of denkt dat je geen successen hebt bereikt waarover je kunt vertellen. Zie het als de juiste kleding aantrekken voor een uitdagende hiketocht.

Meten is weten!
Google is your best friend als het gaat om data! Deze gigant verzamelt de data van miljoenen mensen per dag, uhm ik bedoel per UUR. Hun tools helpen met het in kaart brengen van gegevens die jij nodig hebt om je doelen te bereiken en dat is makkelijker dan je denkt. Is het jouw doel om af te vallen door te gaan wandelen? Dan kan je het proces versnellen door te meten hoeveel je loopt, wat jouw hartslag is en hoe vaak je loopt. Meten is weten!

Doelen bepalen
Pas op het moment dat jij doelen gaat bepalen kun je ze halen! Doelen moeten meetbaar zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aantal klanten dat je wilt helpen, een bepaald bedrag wat je wilt verdienen of dat jij de grootste/beste website wilt hebben op jouw gebied. Vind je het lastig om haalbare doelen te bepalen? Geen zorg, daar gaan wij je bij helpen. Ook hier kunnen we de vergelijking maken met wandelen. Je kunt je als doel stellen dat jij de Nijmeegse Vierdaagse wilt lopen of een uitdagende hike gaat doen. Dit doel moet wel bij je passen anders ga je het niet halen. Ook zul je moeten trainen. Hoe vaak en wanneer kan je vastleggen. Dan maak je het doel concreet en weet je wat je moet doen om het te halen.

E-mail Marketing
Je hebt een groepje mensen om je heen verzameld die graag met je meewandelen, maar dan moeten ze natuurlijk wel weten wanneer jij gaat wandelen. En als ze niet meekunnen vinden ze het leuk om te weten hoe jouw tocht is gegaan. Vergelijk mailadressen met jouw wandelgroepje en je zult het niet meer zien als spam of overbodig werk. Deze vorm van marketing is een ideale manier om in contact te komen of blijven met je (potentiële) klant. En als het 1x goed aanpakt hoeft het helemaal niet veel tijd te kosten maar kan het je wel helpen aan nieuwe klanten/omzet. Wist je bijvoorbeeld dat je heel makkelijk en automatisch een reeks mailtjes kunt versturen?

Online reputatie
Hoe is het gesteld met jouw online reputatie? In deze training krijg je handvatten hoe je erachter komt hoe men over jouw of jouw merk denkt. En gaan we samen aan de slag om een uitstekende reputatie op te bouwen!

Maak van jouw klant een ambassadeur
Hoe fijn is het als jouw klanten jou aanbevelen bij andere potentiële klanten. Het is ten eerste natuurlijk een groot compliment maar daarnaast ook heel fijn dat je zelf geen nieuwe klanten hoeft te zoeken want ze komen vanzelf naar jou toe. Hoe je van jouw klant een ambassadeur maakt komt allemaal aan bod in deze training.

Social Media
Laat social media nooit een doel zijn op zich! Als er namelijk iets is in het online landschap wat continue veranderd dan is het wel social media. Zaten we nog geen 10 jaar geleden massaal op Hyves, nu weten velen niet eens meer dat het ooit heeft bestaan. Hoe kan je het wel gebruiken om meer naamsbekendheid op te bouwen of om jouw content te promoten? En moet je op alle kanalen aanwezig zijn? Allemaal vragen die we behandelen in onze training. Zie social media als het pad waarop jij vaak traint. Je hebt het nodig om jouw doel te halen maar als de weg is afgesloten of omgeleid kan op een andere manier ook trainen.

Online verdienmodellen
Er zijn passieve en actieve verdienmodellen, welke kies jij? Misschien ben jij nu coach en verdien je aan de consults die je geeft of heb jij een website met armbanden en is dat je enige verdienmodel maar wil je eigenlijk nog op een andere manier geld verdienen. Of misschien heb je slechts een idee en weet je überhaupt niet welke verdienmodellen er allemaal zijn online. Tijdens onze training komt het allemaal aan bod. Misschien vind jij ook wel een (passieve) bron van inkomsten waar je eerder niet aan hebt gedacht. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, of je nu traint voor een berghike of een succesvolle website op wilt zetten…

De ideale klantreis
Wil jij een wandeling maken met een bepaald doel voor ogen? Je wilt bijvoorbeeld 40 km lopen, dan zul je een route moeten uitstippelen. Dat is met een succesvolle website net zo. Je zult de route moeten uitstippelen die je wilt dat jouw klanten afleggen. Dat noem je de customer journey ofwel ideale klantreis. Met het in kaart brengen is iedere bezoeker goud waard! Waar haken klanten af in het bestelproces? Of waarom nemen ze jouw bedrijf niet mee in de overweging om een bepaalde dienst aan te schaffen of een product te kopen? Dat krijg je beantwoord als je de customer journey in kaart hebt gebracht. Begin met het in kaart brengen van jouw doelgroep(en) en maak zogenaamde persona’s.

Online adverteren
Om online te adverteren heb je echt geen duizenden euro`s nodig! De mogelijkheden van online adverteren zijn eindeloos. Vaak zie je door de bomen het bos niet meer en ben je bang dat het niks oplevert. Zou het niet fijn zijn als je stap-voor-stap uitleg krijgt wat er kan? Zo kun je betere keuzes kunt maken zonder dat je gelijk heel diep in je buidel moet tasten.

Conversieoptimalisatie
Ook zonder technische kennis kun je jouw website verbeteren! Je hoeft echt niet continue op zoek naar meer bezoekers. Je kunt er ook voor zorgen dat de bezoekers die je nu al hebt beter converteren. Dus je haalt meer opdrachten/verkopen met hetzelfde aantal bezoekers. Dat scheelt veel werk! Een stukje terug had ik het over ‘meten is weten’ en conversieoptimalisatie is het aanpassen van dingen waarvan je hebt gemeten dat ze minder goed werken. Werkt het voor jou niet als je 3x per week 1 uur wandelt, probeer dan eens 5x per week een half uur. Of wandel iedere zondag een extra tocht van 3 uur om nog sneller tot je doel te komen.

Bonus: De juiste mindset
Heb je alle 12 modules afgerond dan krijg je een bonustraining: De juiste mindset! Met de juiste mindset kun je alles bereiken wat je wilt! Waar of niet waar? Ondernemen begint met de juiste mindset. Het helpt enorm als je positief denkt. Wie ooit ‘the Secret’ heeft gelezen of ‘Think and grow rich’ kent het principe al. Mij heeft het in ieder geval zeker geholpen de afgelopen jaren. En ik ga jou er ook bij helpen, maar dat doe ik niet alleen. Ik krijg er namelijk hulp bij!

Iedereen kan wandelen en doelen halen om bijvoorbeeld de Nijmeegse Vierdaagse te lopen. Ook iedereen kan een succesvolle website opzetten. Met iedere stap te zetten van dit 12-stappenplan naar een succesvolle website kom je stapje-voor-stapje dichter bij jouw doelen!

“Een reis van 1.000 mijl begint met bij de eerste stap!” – Mahatma Gandhi